1. jaanuarist kuni 30. juunini korraldavad sotsiaalkindlustusamet ja sotsiaalministeerium abivahendite pilootprojekti, mille raames saavad riigipoolse soodustusega abivahendeid ka ilma puude ja töövõime languseta tööealised inimesed. Abivahendi saamiseks on vaja arsti või mõne teise spetsialisti väljastatud abivahendi tõendit.
Pilootprojekti eesmärk on teada saada, kui suur on tegelik vajadus abivahendite järele tööealiste inimeste seas, kellel ei ole tuvastatud puuet ega töövõime langust. Kui spetsialist on määranud tööealisele inimesele (st vanuses 16-63) abivahendi ja väljastanud selle soetamiseks vastava tõendi, saavad tööealised abivahendeid välja osta või üürida soodushinnaga.
Missuguseid abivahendeid saab soetada soodsamalt?
Soodustingimustel saab pilootprojektis osaleja osta või üürida kõiki abivahendeid, mis on ette nähtud abivahendite alastes õigusaktides. Kogu nimekirja abivahenditest leiab siit.
Invaru abivahendikeskuses saavad seega tööealised esimesel poolaastal osta või üürida tõendi alusel soodsamalt näiteks järgmisi vahendeid:
- liikumisabivahendid
- mähkmed ja sidemed täiskasvanutele
- abivahendid WC-sse ja vannituppa
Kes saab väljastada vajaliku abivahendi tõendi?
Abivahendi soetamiseks vajaliku tõendi saab väljastada perearst, õde, ämmaemand, füsioterapeut, tegevusterapeut, rehabilitatsiooniplaani koostaja või eriarst sõltuvalt abivahendist. Tõend väljastatakse paberkujul või digiallkirjastatuna. Täpsem info selle kohta asub Sotsiaalkindlustusameti kodulehel.
Milliseid dokumente on veel vaja?
Abivahendi soetamisel Invaru esindusest tuleks võtta kindlasti kaasa
- isikut tõendav dokument
- spetsialisti poolt väljastatud abivahenditõend
Lisainfo
Sobilike abivahendite leidmiseks ja nõu küsimiseks saate pöörduda Invaru esindustesse üle Eesti. Vaata lähemalt.
Lisainfot abivahendite soetamiseks soodustingimustel saab küsida Sotsiaalkindlustusametilt.