Andmekaitsetingimused

Invaru OÜ hindab oma klientide õigust privaatsusele ja andmekaitsele. Käesoleva privaatsusteate eesmärk on anda ülevaade, kuidas me kogume ja kasutame klientide isikuandmeid ning mida me teeme, et tagada klientide isikuandmete kaitse.  

Käesolev privaatsusteade kohaldub  Invaru OÜ kliendile, teenuste kasutajale, meie veebilehe www.invaru.ee külastajale või kui klient esitab meile päringu e-kirja või veebi teel. 

 

  1. Mõisted 

 

Isikuandmed – igasugune teave tuvastatud või tuvastatava füüsilise isiku kohta. Tuvastatav füüsiline isik on isik, keda saab otseselt või kaudselt tuvastada tunnuste põhjal nagu nimi, isikukood, asukohateave, võrguidentifikaator; füüsilise isiku ühe või mitme füüsilise, füsioloogilise, geneetilise, vaimse, majandusliku, kultuurilise või sotsiaalse tunnuse põhjal. 

Isikuandmete töötlemine - isikuandmete või nende kogumitega tehtav automatiseeritud või automatiseerimata toiming või toimingute kogum nagu kogumine, dokumenteerimine, korrastamine, struktureerimine, säilitamine, kohandamine ja muutmine, päringute tegemine, lugemine, kasutamine, edastamise, levitamise või muul moel kättesaadavaks tegemise teel avalikustamine, ühitamine või ühendamine, piiramine, kustutamine või hävitamine. 

Vastutav töötleja - füüsiline või juriidiline isik, avaliku sektori või KOV asutus, kes otsustab isikuandmete töötlemise eesmärgid ja vahendid. 

Volitatud töötleja - füüsiline või juriidiline isik, avaliku sektori või KOV asutus, kes töötleb isikuandmeid vastutava töötleja ülesandel ja kirjaliku lepingu alusel. 

Isikuandmetega seotud rikkumine - nõuete rikkumine, mis põhjustab edastatavate, salvestatud või muul viisil töödeldavate isikuandmete juhusliku või ebaseadusliku hävitamise, kadumise, muutmise, loata avalikustamise või neile juurdepääsu. 

Klient – Invaru OÜ poest või e-poest toodet või teenust ostev või üüriv füüsiline isik, kes ostab või üürib abivahendeid nii täishinnas kui ka riigipoolsetel soodustingimustel kui tegemist on soodustuse saamiseks selleks õigustatud isikuga. 

 

 

  1. Isikuandmete vastutav töötleja 

 

Invaru OÜ on erinevates isikuandmete töötlemise protsessides isikuandmete vastutav või volitatud töötleja. Invaru OÜ isikuandmete vastutava töötlejana töötleb: 

  • klientide andmeid, kes ostavad või on ostnud tooteid või teenuseid Invaru OÜ poest või e-poest; 
  • klientide andmeid, kes üürivad või on üürinud abivahendeid Invaru OÜ-st; 
  • klientide andmeid, kellele osutatakse või on osutatud abivahendi hooldusteenust või transporditeenust; 
  • veebilehe külastajate andmeid. 

Invaru OÜ kasutab volitatud töötlejaid, kes töötlevad isikuandmeid ainult Invaru OÜ-ga sõlmitud lepingu ja kirjalike juhiste põhjal: 

  • IT hooldus- ja arendusteenuse pakkuja;  
  • Invaru OÜ-le võlgnevate klientidega tegelev ettevõte; 
  • Invaru OÜ vara kaitseks objektide valveteenuse osutaja; 
  • E-poe maksetehingu täitja; 
  • kuller- ja kohaletoimetamise teenust pakkuvad ettevõtted. 

Invaru OÜ on volitatud töötleja ja Sotsiaalkindlustusamet on vastutav töötleja kui klient soovib abivahendit osta või üürida riigipoolse soodustusega. 

 

 

  1. Töödeldavad isikuandmed 

 

Isikuandmed – ees- ja perekonnanimi, isikukood. 

Kontaktandmed – aadress, telefoninumber, e-posti aadress. 

Dokumendi koopia – isikut tõendava dokumendi koopia kui abivahendit soovib üürida teise riigi kodanik. 

Pangakonto number – vajaduse korral, kui Invaru OÜ tagastab kliendile enammakstud summa. 

E-poe andmed – ees- ja perekonnanimi, e-posti aadress, telefoninumber, postiaadress kauba saatmiseks.  

Logistika andmed – abivahendi hooldusteenuse või transporditeenuse osutamiseks ees- ja perekonnanimi, abivahendi asukoha aadress, e-posti aadress ja telefoninumber. 

Soodustingimustega tehingu andmed – abivahendite riigipoolsetel soodustingimustel ostmise või üürimise võimaldamiseks selleks õigustatud isikutele kogub Invaru OÜ andmeid vastutava töötleja Sotsiaalkindlustusameti nimel vastavalt koostöölepingule Sotsiaalkindlustusametiga, Sotsiaalhoolekande seadusele ning  Sotsiaalkaitseministri 21.12.2015 määrusele nr 74 “Abivahendite loetelu, abivahendite eest tasu maksmise kohustuse riigi poolt ülevõtmise otsustamise ja erandite tegemise tingimused ja kord ning abivahendi kaardi andmed”. 

Tehingu vormistamisel kogutakse kliendi ees- ja perekonnanimi, isikukood, aadress, telefoninumber, e-posti aadress. 

Kliendi andmed õigustatuse, abivahenditõendi, koolitõendi ja eriotsuse olemasolu kohta pärib Invaru OÜ sotsiaalkaitse infosüsteemist SKAIS2 ning säilitab digitaalsel kujul. 

Vajadusel kogutakse kliendilt järgmised andmed digitaalsel kujul säilitamiseks: 

  • abivahenditõend või rehabilitatsiooniplaan; 
  • 18-26. aastastel õppivatel isikutel koolitõend; 
  • muud seadusega ettenähtud dokumendid, volikiri.

 

Soodustingimustega tehingu andmed esindaja vahendusel – kui riigipoolsete soodustingimustega üüritehingut tuleb vormistama kliendi esindaja, siis lisaks kliendi andmetele kogutakse ka esindaja andmed: ees- ja perekonnanimi, isikukood, telefoninumber ja/või e-posti aadress, aadressi info. Riigipoolsete soodustingimustega müügitehingu puhul kogutakse kliendi esindaja ees- ja perekonnanimi, isikukood.

Kliendi esindaja kohta kogutavate isikuandmete töötlus tuleneb Sotsiaalkindlustusametiga sõlmitud koostöölepingust, mille alusel Invaru OÜ-l on kohustus tuvastada õigustatud isiku esindaja isikut tõendava dokumendi alusel, registreerida esindaja ning vajadusel veenduda, et esindamise korral on kliendi esindajal olemas vastav määrus eeskoste seadmise kohta.   

 

 

  1. Isikuandmete töötlemise eesmärk ja õiguslik alus 

 

Invaru OÜ eesmärk on tegeleda igapäevase äritegevusega abivahendite valdkonnas pakkudes oma klientidele võimalust osta või üürida abivahendeid nii täishinnas kui ka riigipoolsetel soodustingimustel kui viimase puhul on tegemist soodustuse saamiseks selleks õigustatud isikuga.  

Invaru OÜ töötleb kliendi isikuandmeid lepingu täitmiseks ja täitmise tagamiseks, seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks, Invaru OÜ õigustatud huvi alusel või kliendi nõusoleku alusel. 

 

 

4.1. Isikuandmete töötlemine lepingust tuleneva kohustuse täitmiseks 

 

Isikuandmeid töödeldakse lepingu täitmiseks ja täitmise tagamiseks, kui seda ei ole võimalik saavutada isikuandmete töötlemist vältides.
  

 Töötlemise eesmärk 

 Isikuandmete kategooriad 

 Abivahendi ostmine 

 Isikuandmete kogumist ei toimu, v.a juhul kui klient soovib nimelist arvet, siis vormistatakse arve nimeliselt 

 Abivahendi üürimine 

 Isikuandmed, kontaktandmed 

 Abivahendi ostmine e-poest 

 E-poe andmed 

 Abivahendi üürimine, teise riigi kodanik 

 Isikuandmed, kontaktandmed, dokumendi koopia 

 Abivahendi hooldusteenuse või transporditeenuse osutamine 

 Logistika andmed 

 Raha tagastamine kliendile 

 Isikuandmed, pangakonto number 

 

 

4.2. Isikuandmete töötlemine seadusest tuleneva kohustuse täitmiseks 

 

Seadusest tulenevate kohustuste täitmiseks toimub isikuandmete töötlemine siis, kui seda nõutakse ettevõttelt kohalduva seadusega. 

 Töötlemise eesmärk 

 Isikuandmete kategooriad 

 Riigipoolsetel soodustingimustel abivahendi ostmine või üürimine

 Soodustingimustega tehingu andmed

 Riigipoolsetel soodustingimustel abivahendi ostmine või üürimine esindaja vahendusel 

 Soodustingimustega tehingu andmed esindaja vahendusel

 Raamatupidamine (sh raamatupidamise alusdokumentide säilitamine) 

 Isikuandmed, kontaktandmed, pangakonto andmed 

 Avaliku võimu organite ja riigiasutuste infopäringutele vastamine 

 Isikuandmed, kontaktandmed 

 

 

4.3. Isikuandmete töötlemine õigustatud huvi alusel 

 

Kvaliteetsema teenuse osutamise ning äritegevuse edendamise eesmärgil töötleb Invaru OÜ kliendi isikuandmeid lähtuvalt ärihuvist, pidades silmas kliendi põhiõigusi ja –vabadusi. Isikuandmete töötlemisel õigustatud huvi alusel on oluline tagada tasakaal Invaru õigustatud huvi ja kliendi privaatsusõiguste vahel. Õigustatud huvi tuvastamiseks läbitakse kolmeastmeline test: huvikontroll ehk eesmärgi test, vajalikkuse test ning tasakaalutest. 

 

 

 Töötlemise eesmärk 

 Isikuandmete kategooriad 

 Uudiskirjade saatmine klientidele

 Kontaktandmed

 Võlgnike andmete edastamine võlgadega tegelevale ettevõttele 

 Isikuandmed, kontaktandmed, andmed võlgnevuse kohta 

 Kliendisuhte hoidmine ja arendamine (päringutele vastamine, klienditeenindus, infovahetus) 

 Isikuandmed, kontaktandmed

 

 

4.4. Isikuandmete töötlemine kliendi nõusoleku alusel 

 

Nõusoleku alusel töödeldakse isikuandmeid kindlate eesmärkide ulatuses. Kliendil on alati õigus antud nõusolek tagasi võtta, kasutades e-kirja lõpus olevat “Kliki siia, et nimekirjast lahkuda” linki või võttes ühendust Invaru OÜ-ga e-posti aadressil andmekaitse@invaru.ee ning nõusoleku alusel töödeldavad andmed kustutatakse.

 

 Töötlemise eesmärk 

 Isikuandmete kategooriad 

 Turundustegevus 

 Kontaktandmed 

 

 

  1. Andmevahetus Sotsiaalkindlustusametiga

 

Invaru OÜ põhikohustuseks Sotsiaalkindlustusameti ees on osutada abivahendite müügi- ja üüriteenust õigustatud isikutele vastavalt õigusaktidest tulenevatele tingimustele. Kui klient pöördub Invaru OÜ poole riigipoolse soodustusega tehingu tegemiseks, siis Invaru OÜ pärib vajalikud andmed kliendi kohta tehingu tegemiseks Sotsiaalkindlustusameti infosüsteemist SKAIS2. Tehingu tegemise andmed päritakse ja edastatakse SKAIS2 süsteemi X-tee liidese kaudu. Invaru OÜ edastab järjekorratabelid ja muu aruandevälise isikuandmetega seonduva info Sotsiaalkindlustusametile krüpteeritult e-posti teel.  

  1. Andmevahetus Tervisekassaga

 

Tervisekassa rahastab teatud meditsiiniseadmete soetamist arsti poolt kliendile välja kirjutatud meditsiiniseadme retsepti alusel. Kui klient pöördub Invaru OÜ poole sooviga realiseerida talle väljastatud meditsiiniseadme retsept, siis Invaru OÜ tuvastab kliendi isikut tõendava dokumendi alusel ja vormistab müügitehingu Tervisekassa andmebaasis MISP2 portaal. Kui kliendi eest tuleb tehingut tegema tema esindaja, siis Invaru OÜ tuvastab esindaja tema isikut tõendava dokumendi alusel ning esindajal tuleb öelda kliendi nimi ja isikukood, kellele ta medistiiniseadmeid ostab.

 

  1. Andmete edastamine kolmandatele osapooltele 

 

7.1. Creditreform Eesti OÜ. Invaru OÜ edastab võlgnike andmed krüpteeritult e-posti teel võlgade sissenõudmisega tegelevale ettevõttele Creditreform Eesti OÜ, kellega on Invaru OÜ-l sõlmitud koostööleping, mille alusel teenusepakkuja on kohustatud täitma konfidentsiaalsusnõuet klientide isikuandmete kohta, mis on talle teatavaks saanud.  

7.2. Maksekeskus AS. Invaru OÜ edastab e-poes teostatavate tehingute eest maksete teostamiseks vajalikud isikuandmed volitatud töötlejale Maksekeskus AS. 

7.3 Transpordi teenuse osutajad. Invaru OÜ edastab e-poes teostavate tehingute eest transpordi teostamiseks vajalikud isikuandmed volitatud töötlejatele Eesti Post AS (Omniva pakiveo- ja kullerteenus) ja Itella Estonia OÜ (SmartPost pakiveo- ja kullerteenus)

7.4 Muudel juhtudel annab Invaru OÜ isikuandmeid välja ainult riigiasutustele seadusega ettenähtud ulatuses. 

 

 

  1. Andmete säilitamine 

 

Invaru OÜ säilitab klientide isikuandmeid seaduses ettenähtud tähtajani või seni, kuni see on vajalik privaatsusteates kirjeldatud eesmärkide saavutamiseks. 
 

 Säilitamise tähtaeg 

 Näited 

 Kuni nõusoleku tagasivõtmiseni 

 Andmed, mille töötlemiseks klient on andnud oma nõusoleku 

 7 aastat  

 Raamatupidamise algdokumendid (näiteks arved) 

 3 aastat 

 Sotsiaalkindlustusametil (SKA) on õigus kontrollida kinnitatud ja tasutud abivahendite tehinguid tagasiulatuvalt kolm aastat pärast SKA-ga sõlmitud koostöölepingu lõppemist. Sellest tulenevalt on Invaru OÜ-l kohustus säilitada kliendi puude ja/või töövõime dokumendi koopiat, koolitõendi koopiat, eriotsuse koopiat ja muid seadusest tulenevat dokumentide koopiaid kolm aastat peale Sotsiaalkindlustusametiga sõlmitud koostöölepingu lõppemist. Koostööleping Sotsiaalkindlustusametiga lõppeb 31.12.2024.

 Aastani 2029 

 Abivahenditõendid, rehabilitatsiooniplaanide koopiad ning tööhõive info (kohustus tuleneb Sotsiaalkindlustusametiga sõlmitud koostöölepingust). 

 

 

  1. Kliendi andmekaitsealased õigused  

 

9.1. Õigus parandada ebaõiged isikuandmed. 

9.2. Õigus saada teavet oma isikuandmete töötlemise kohta ning tutvuda oma andmetega. Isikuandmete töötlemise teabe saamiseks tuleb esitada kirjalik taotlus e-posti aadressile andmekaitse@invaru.ee  

  • Invaru OÜ on kohustatud veenduma, et kliendil on õigus vastavaid isikuandmeid saada, seetõttu palume isikuandmetega seotud päringu esitamisel tõestada isikusamasust või andmete taotlemise õigust. 

9.3. Õigus taotleda isikuandmete töötlemise piiramist ning vaidlustada Invaru OÜ poolset isikuandmete töötlemise vajadust. 

9.4. Õigus isikuandmete kustutamisele või töötlemise piiramisele juhul kui Invaru OÜ ei töötle andmeid seadusest või lepingust tuleneva kohustuse täitmiseks. 

9.5. Õigus taotleda oma isikuandmete ülekandmist teisele vastutavale andmetöötlejale, kui see on tehnoloogiliselt võimalik. 

Eelpool nimetatud õiguste kasutamiseks palume pöörduda Invaru OÜ andmekaitse spetsialisti poole aadressil andmekaitse@invaru.ee  

9.6. Õigus esitada kaebus Andmekaitse Inspektsioonile. 

 

 

  1. Küpsised 

 

10.1 Külastades Invaru OÜ veebilehte, salvestab www.invaru.ee teie IP-aadressi ja kasutab standardset tehnoloogiat nimega küpsised.

10.2 Küpsiste funktsioon on üldise statistika kogumine Invaru OÜ kodulehe liikluse kohta,  kodulehe kasutamise kiirendamine ja mugavamaks muutmine kasutajate jaoks. See info aitab kodulehekülge ajakohastada ja muuta info kasutajale paremini kättesaadavaks.

10.3. Küpsis on andmefail, mille saadavad ja salvestavad kasutaja arvutisse veebilehed, mida ta külastab. Küpsis salvestatakse kasutaja veebilehitseja failikataloogis. Juhul kui kasutaja on veebilehte varem külastanud, loeb veebilehitseja küpsist ning edastab vastava teabe veebilehele või elemendile, mis küpsise algselt salvestas.

10.4. OÜ Invaru võib kasutada veebianalüüsi teenust Google Analytics, mida pakub Google, Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA “Google”). Google Analytics kasutab küpsiseid. Kogutud küpsiste põhjal luuakse raporteid, mida Google

säilitab. Google’i privaatsuspoliitika on kättesaadav aadressilt http://www.google.com/privacypolicy.html 

10.5. Teil on õigus küpsiste kasutamine ära keelata, mille korral tuleb muuta oma veebilehitseja seadeid. 

 

 

  1. Isikuandmete töötlemise turvalisus 

 

Invaru OÜ on kehtestanud vajalikud korralduslikud, füüsilised ja tehnilised turvameetmed isikuandmete kaitsmiseks.  

Füüsilised meetmed – isikuandmeid sisaldavaid paberkandjal dokumente hoitakse lukustatud ruumides ja kappides, IT-süsteemid on piisavalt kaitstud tule, ülekuumenemise, vee, voolukõikumiste ja voolukatkestuste eest. 

Tehnilised meetmed – andmed on krüpteeritud ja kaitstud tulemüüri ja viirusetõrje tarkvaraga. 

Korralduslikud meetmed – kõigile IT süsteemide kasutajatele on määratud rollid ja profiilid ning on tagatud, et ligipääsuõigused tühistatakse töötaja töölt lahkumisel Invaru OÜ-st; avalikult kasutatavatest ruumidest ei pääse ilma volituseta ruumidesse, mida kasutatakse isikuandmete töötlemiseks.  

Isikuandmete töötlemise turvalisuse tagamiseks on kehtestatud juhised, reeglid ja meetmed, mis hõlmavad töötajate, informatsiooni, IT-infrastruktuuri, ettevõtte siseste ja avalike võrkude ning ka kontorihoonete ja tehniliste seadmete kaitset. 

Isikuandmetega kokkupuutuvad isikud on läbinud asjakohase koolituse ja saanud isikuandmete turvaliseks töötlemiseks juhised. 

Tagamaks privaatsusõiguste kaitse, järgib Invaru isikuandmete konfidentsiaalsuse tagamise põhimõtteid. 

 

 

  1. Privaatsuspoliitika tingimused ja muudatused  

 

Invaru OÜ jätab endale õiguse vajadusel privaatsusteate üldtingimusi muuta. Invaru OÜ kodulehelt leiab alati kõige värskema privaatsusteate versiooni.  

Andmetöötluse ja andmekaitse kohta tekkivate küsimuste korral palume võtta ühendust meie andmekaitse spetsialistiga e-posti aadressil andmekaitse@invaru.ee

Filtrid
Sorteeri
Display